girlytravels

سفرهای دخترونه

سفرهای دخترونه

girlytravels

چابهاربا تور چابهار مسافرت خود را به یادماندنی کنید

ایران سرزمینی چهار فصل است. سرزمینی با زیبایی هایی عجیب و در عین حال ویژه. در حالی که در شمال این سرزمین جادویی، سرما و برف همه چیز را سپیدپوش کرده است اما در عین حال در جنوبش می توانید آرامش را در تلالو آفتاب بیابید و با تمام وجود حس کنید.

چابهار یکی از نقاط زیبای ایران ماست. برای گردش و دیدن از دیدنی های این منطقه ما به شما تور مسافرتی چابهار را پیشنهاد می کنیم. گشت و گذار با تور می تواند مزیت های بیشتری نسبت به گردشگری انفرادی و شخصی داشته باشد.

ما در این مقاله می خواهیم به معرفی این منطقه دیدنی بپردازیم و از مزیت های گردش دسته جمعی با تور چابهار بگوییم.

چابهار شهر توریستی و جذاب در دل سیستان و بلوچستان

شهر چابهار در قسمت جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند. کشتی های اقیانوس پیما می توانند در ساحل آن پهلو بگیرند و این شهر از مناطق آزاد ایران به شمار می رود.

شاید بسیاری از شما عزیزان در رابطه با موقعیت تجاری و بازرگانی چابهار شنیده باشید اما باید بگوییم که چابهار علاوه بر این موقعیت منحصر به فرد، دارای جاذبه های بسیار دیگری است که می تواند خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود بکشاند.

چابهار شهری چهار بهار است! یعنی آب و هوای این شهرستان معتدل و بهاری است و تور چابهار آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر می تواند مقصد خوبی برای شما باشد:

https://faragasht.com/تور-چابهار/

دیدنی های چابهار، شهر همیشه بهار

شهرهایی که در مجاورت دریا هستند و به لفظ خودمانی تر بندری محسوب می شوند، همیشه از نظر گردشگری و جذب توریست در موقعیت های بهتری قرار داشته اند.

بندر چابهار هم به دلیل همین موقعیت و البته مناظر طبیعی بکر و جالبی که در دل خود دارد، هر سال گردشگران زیادی را به طرف خود جلب می کند.

شما می توانید با ثبت نام در تور چابهار، به راحتی و آسانی از بهشت جنوب، با کمترین دردسر، دیدن کنید.

 

مناظر طبیعی بندر چابهار

1) یکی از زیباترین مناظر خدادادی در این منطقه کوههایی است که از سمت ساحل کچو تا خلیج گواتر کشیده شده اند. کوههایی منحصر به فرد که شباهت زیادی با کوههایی که تا به حال دیده اید ندارند.

کوههای مینیاتوری یا مریخی چابهار که ارتفاعی از 20 تا 100 متر دارند و با توجه به نوع فرسایشی که در طول تاریخ داشته اند شبیه ناهمواری های سطح مریخ است.

این کوهها یکی از پدیده های شگرف و طبیعی در جنوب ایران به شمار می رود.

2) تالاب لیپار یکی دیگر از جاذبه های خدادادی موجود در شرق چابهار است. آب این تالاب صورتی رنگ بوده و به تالاب صورتی هم معروف است. تالابی قرار گرفته بین دو کوه که به دلیل رنگ خاص و منحصر به فرد و وجود پرندگان خاصی مانند فلامینگو، تیهو، عقاب دشتی، انواع حواصیل و پرندگان دیگر از این دست، هزاران نفر را برای دیدن به سمت خود می کشاند.

3) غارهای بان مسیتی که در دامنه کوه شهبازبند قرار گرفته است و ترکیبی از یک غار طبیعی و مصنوعی است از دیگر جاذبه های طبیعی چابهار است. مجموعه 3 غار اسرارآمیز که در درون یکی از آنها آرامگاهی کوچک و عجیب وجود دارد. آرامگاهی مکعبی و گنبدی شکل که لوحه و سنگ نبشته ای در اطراف آن وجود ندارد و فرضیات بر این است که زمانی محل پرستشگاه بوده است.

4) درخت مکر زن درختی که به انجیر معابد و یا انجیر هندی هم معروف است در نزدیکی نیک شهر قرار گرفته و خود به عنوان جاذبه گردشگری محسوب می شود. درختی با شاخه های قطور و برگ هایی پهن. در حالی که شاخه ها به سمت پایین رشد می کنند، ریشه های درخت هم در بین شن ها رشد می کند و گسترده می شود. درختی که بیشتر از 100 سال عمر دارد.

5) کوههای گل افشان، کوههایی هستند به ارتفاع 100 متر که اگر به بالای آن برسید چاله هایی در آن می بینید که مملو از گل بوده و مانند آتشفشان هر از گاهی فوران های کوتاه می کند. البته از این 3 مورد گل افشان  فقط یک مورد آن فعال است.

6) منطقه حفاظت شده گاندو که در این قسمت تمساح پوزه کوتاه ایرانی به نام گاندو زندگی می کند. علاوه بر گاندوها می توانید حیوانات دیگری همچون سیاهگوش، جبیر، خدنگ، سنجاب بلوچی و همچنین رودخانه باهوکلات پرآب ترین  رودخانه سیستان را ببینید.

 

اماکن تاریخی و دیدنی چابهار

1) یکی از دیدنی های چابهار مسجد جامع تیس است که معماری خاصی داشته و به سبک معماری هندی و پاکستانی ساخته شده است. با مناره و گنبدهایی به رنگ قرمز و سبز و زیبایی خیره‌کننده.

2) مسجد جامع دزک در نزدیکی سراوان که قدمتی چند صد ساله داشته و سقف آن از برگ خرما و نخل درست شده است، از اماکن دیدنی چابهار به شمار می رود.

3) بندر گواتر که در مجاورت جنگل های خاص حرا واقع شده و در مرز بین چابهار و پاکستان قرار دارد.

4) دژ پیروز گت که در شمال غربی چابهار قرار دارد و از زمان ساسانیان باقی مانده است. این قلعه در بالای تپه ای قرار گرفته است.

ساختمان تلگراف خانه چابهار، گورستان جن تیس، دکه بازار چابهار، پلاژ ساحلی تیس، مرکز تجاری تیس و مرکز تجاری ابریشم، موزه چابهار، بازار زرگرها هم از دیگراماکن دیدنی این شهرستان محسوب می شوند.

مسافرت با تور چابهار هوایی می تواند شرایط دیدار شما از همه این مکانهای دیدنی را فراهم آورد.

چرا گردشگری با تور؟ چرا تور چابهار؟

شما به طور حتم اگر با تور به سفر و گردشگری بپردازید، لذت بیشتری خواهید برد. تفاوتی ندارد قصد سفر به کجا را دارید، به طور مثال اگر با تور چابهار فارا گشت )https://faragasht.comاز تهران، مشهد و شیراز همراه شده و به گشت و گذار در این منطقه بپردازید، علاوه بر اینکه دیگر قرار نیست به دنبال رزرو بلیط هواپیما چابهار و هتل در چابهار باشید، به دلیل برنامه ریزی دقیقی که تورها در نظر می گیرند، می توانید به بهترین وجه ممکن از وقت خود استفاده کنید و از تمام مناطق و اماکن دیدن نمایید.

در حقیقت استرس شما کمتر شده و آسایش بیشتری برای شما فراهم خواهد آمد. وجود راهنمای محلی می تواند کمک زیادی برای صرفه جویی در وقت شما کند. همینطور می توانید دوستان جدیدی هم پیدا کنید و سفری ارزان و به صرفه را به بندر زیبای چابهار تجربه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۰۱
سفرهای دخترونه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی